הצעת החוק שתקשה עליכם למצוא רכב במחיר מציאה

אין סיבה שמי שרכבו עוקל לא יקבל בעבורו את שוויו האמיתי שיקוזז לו מהחוב. החוק החדש יאפשר לבעל החוב ולחייב להרוויח יותר ולהגיע למציאות שלWIN WIN
איתי גדסי No Comments on הצעת החוק שתקשה עליכם למצוא רכב במחיר מציאה

רכישת רכב בהוצאה לפועל הוא הליך בלתי הגיוני בעליל: המתעניין מוזמן למגרש להצצה חטופה, ללא כל יכולת לבדוק את טיב הרכב • הצעה חדשה מבקשת לעשות סוף למצב שפוגע – בעיקר – בחייבים

מכוניות. ארכיון צילום: Moshe Shai/FLASH90
אין סיבה שמי שרכבו עוקל לא יקבל בעבורו את שוויו האמיתי שיקוזז לו מהחוב. החוק החדש יאפשר לבעל החוב ולחייב להרוויח יותר ולהגיע למציאות שלWIN WIN
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום הצעת חוק שתביא לשינוי במכירת כלי רכב בתהליך של הוצאה לפועל. ההצעה מבקשת לשנות את המצב הנוכחי בו לא ניתנת אפשרות לניגשים למכרז לעמוד על טיבו של הרכב, וכתוצאה מכך המחיר המושג נמוך.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "אחת הדרכים השכיחות לאכיפת התשלום של חוב כספי שהושת על אדם כדין היא באמצעות עיקול רכבו והעמדתו למכירה פומבית.

כיום, מקובל שהרכב המעוקל נמכר בלי שניתנת אפשרות לקונים לבדוק אותו. במילים אחרות, הרכב עומד סגור לחלוטין במגרש והקונים המעוניינים בוחנים אותו מבחוץ ומחליטים כמה הם מוכנים לשלם עליו.

כל בר דעת מבין שמדובר ב"חתול בשק", כיוון שאין לקונה דרך לדעת מה המצב המכני של הרכב. התוצאה היא שבדרך כלל כלי הרכב המעוקלים נמכרים נמוך בהרבה ממחיר המחירון שלהם. מי שנפגע מנוהג נפסד זה הם החייב ובעל החוב גם יחד. הדבר פוגע פגיעה קשה בקניינו של החייב ואף אינה משרתת את עניינו של הזכאי.

לפיכך, מוצע בזאת לתקן את סעיף 27 לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז–1967, באופן שיאפשר לאדם המעוניין לרכוש רכב שעוקל לעמוד על טיבו של הרכב ולהעריך כיאות את כדאיות העסקה, באמצעות בדיקה מקצועית של הרכב והערכת שוויו שיבוצעו בהתאם להוראות שייקבעו בתקנות".

ח"כ הכנסת סמוטריץ', מגיש ההצעה, בירך על אישורה: "הצעת החוק שלי שעברה היום בוועדת השרים היא רפורמה חברתית מהמעלה הראשונה. היא טובה לחייבים וטובה לבעלי החוב. עד היום איפשרה פרצה בחוק לקבוצות של מעכרים לגרוף הון במכרזי הוצאה לפועל על חשבונם של החייבים ובעלי החוב גם יחד. אין סיבה שמי שרכבו עוקל לא יקבל בעבורו את שוויו האמיתי שיקוזז לו מהחוב. החוק החדש יאפשר לבעל החוב ולחייב להרוויח יותר ולהגיע למציאות שלWIN WIN"

סמוטריץ' הוסיף: "אני שמח על שיתוף הפעולה ועל ההסכמה הרחבה שמצאתי בכנסת לקידום החוק הזה ומקווה להמשיך לפעול כך ביחד בסוגיות חברתיות חשובות שאינן שנויות במחלוקת".



0 תגובות